Empowering financial growth

algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. DEFINITIES
1.1. Mardoe: de rechtsvorm Mardoe, gevestigd te Haarlem en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 80331971.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Mardoe een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Mardoe voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als Virtual Assistant ondersteunen van ondernemers met o.a. mailbox- en agendabeheer, financiele administratie, het optimaliseren van processen, het aanbrengen van structuur en customer support.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Mardoe en de klant op basis waarvan Mardoe de diensten zal gaan uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan Mardoe aanlevert.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Mardoe worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.
1.9. Website: www.mardoe.nl.

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Mardoe gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door een akkoord via de e-mail verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud ervan.
2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Mardoe zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.
2.6. Mardoe mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten. Als DOE- VA de algemene voorwaarden wijzigt, stelt Mardoe de klant daarvan op de hoogte. De klant mag de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van deze algemene voorwaarden.
2.7. Als er omstandigheden zijn waardoor bepaalde artikelen en/of bepalingen uit deze algemene voorwaarden wettelijk niet zijn toegestaan of ongeldig worden verklaard (nietig), dan worden deze artikelen buiten beschouwing gelaten. De overige artikelen blijven dan wel van toepassing. Daarnaast zullen Mardoe en de klant overleggen welke nieuwe bepaling de oude bepaling vervangt, waarbij wordt gekeken naar het doel en de strekking van de oude bepaling.

ARTIKEL 3. AANBOD
3.1. Als een aanbod van Mardoe een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid.
3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Mardoe het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
3.3. Mardoe geeft in het aanbod aan welke dienst wordt aangeboden, het overeengekomen tarief en/of het gebruikelijke uurtarief met een geschat aantal uren. Aan een schatting qua uren kunnen geen rechten worden ontleend. Alle tarieven zijn exclusief 21% btw.
3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Mardoe de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.
3.5. Het aanbod en/of speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
3.7. Mardoe mag een aanbetaling vragen. De werkzaamheden zullen pas starten nadat de betaling is voldaan.
3.8. Mardoe mag de tarieven tussentijds wijzigen. Als de tarieven van overeengekomen diensten stijgen na het sluiten van de overeenkomst, dan mag de klant de overeenkomst annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen door wettelijke regelingen of bepalingen zijn hierbij uitgesloten.
3.9. Als de klant een abonnement of overeenkomst voor onbepaalde met Mardoe heeft gesloten, en Mardoe de tarieven verhoogt met een percentage gelijk aan de stijging van de dienstenprijsindex die is vastgesteld door het CBS, kan de klant de overeenkomst niet tussentijds ontbinden.
3.10. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt beschouwd als meerwerk en als zodanig in rekening gebracht.
3.11. Mardoe kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, en kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN EN ANNULEREN
4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant akkoord via de e-mail stuurt. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door Mardoe en de klant zijn geaccepteerd.
4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Mardoe binnen de afgesproken termijn starten met de werkzaamheden. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Mardoe de acceptatie van het aanbod. Zolang Mardoe de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
4.3. Mardoe mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld moet te worden.
4.4. Als Mardoe door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Mardoe de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.
4.5. Wanneer door meerwerk het tijdstip van levering wijzigt, stelt Mardoe de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
4.6. Als de klant een overeenkomst tussentijds wil ontbinden is dit alleen schriftelijk mogelijk en is de klant verplicht om een vergoeding te betalen voor de al uitgevoerde werkzaamheden, eventueel vermeerderd met een percentage van 20% voor datgene wat nog openstaat.
4.7. Wanneer de klant een overeenkomst meer dan 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden wil annuleren is dit alleen schriftelijk mogelijk en is de klant verplicht een vergoeding te betalen van 50% van het overeengekomen tarief.
4.8. Annulering van overeenkomst minder dan 30 dagen voor aanvang is alleen schriftelijk mogelijk. Mardoe heeft tijd gereserveerd voor de ingeplande werkzaamheden. Als er geen geldige reden is voor de annulering zal DOE- VA de een vergoedingen in rekening brengen. Wat als geldige omstandigheden wordt beschouwd, wordt bepaald door Mardoe. De vergoedingen worden als volgt gehanteerd:

• annulering binnen 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 50% van het overeengekomen tarief;
• annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 75% van het overeengekomen tarief;
• annulering binnen 7 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 100% van het overeengekomen tarief.

4.9. In aanvulling op artikel 4.7 en 4.8 is de klant in ieder geval verplicht om geleden verlies, gederfde winst en in ieder geval de kosten voor ingekochte materialen en/of ingehuurde derden te vergoeden.
4.10. Als door de klant een aanbetaling is betaald, dient deze aanbetaling als annuleringsvergoeding ongeacht het bedrag en/of percentage van de betaalde aanbetaling.
4.11. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.

ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
5.1. Iedere overeenkomst tussen Mardoe en de klant is een inspanningsverplichting waarbij Mardoe de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. Mardoe kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.
5.2. Mardoe zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Mardoe levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Mardoe is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld een portfolio of referenties, de gegevens van de klant op de website en/of social media kanalen te publiceren.
5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Mardoe om verzoekt, tijdig aan Mardoe beschikbaar te stellen. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn. Bovendien moet de klant, indien nodig, beschikken over een geldige gebruikslicentie voor bestanden en/of software.
5.5. De klant vrijwaart Mardoe voor aanspraken van derden met betrekking tot de geldige gebruikslicentie uit artikel 5.4.
5.6. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet- tijdig aan de klant beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Mardoe eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Mardoe zijn ontvangen.
5.7. De kosten voor het gebruik van de door Mardoe te gebruiken software en de benodigde licenties worden niet opgenomen in de offerte, deze kosten zijn voor de klant zelf en worden derhalve niet door Mardoe gefactureerd tenzij anders overeengekomen. Tevens dient de klant zelf deze software en/of licenties af te sluiten.
5.8. Het de verantwoordelijkheid van de klant om DOE- VA van voldoende opdrachten te voorzien om aan de in het aanbod opgenomen uren te kunnen voldoen. Indien de klant te weinig opdrachten heeft voor het in de offerte overeenkomen aantal uur, is de klant verplicht de overeengekomen uren aan Mardoe uit te betalen, ook als hiervoor niet gewerkt is.
5.9. Mardoe behoudt zich het recht voor opdrachten te weigeren welke binnen 24 uur uitgevoerd moeten worden. De klant is bevoegd opdrachten bij Mardoe neer te leggen, maar wanneer Mardoe niet beschikbaar is, kan de klant hier geen rechten aan ontlenen.
5.10. Indien werkzaamheden op locatie bij de klant plaatsvinden, wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de faciliteiten bij de klant.

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT
6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.
6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan Mardoe te melden.
6.3. De klant is verplicht om klachten over de door DOE- VA geleverde diensten en/of producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 8 dagen na (op)levering van de werkzaamheden of binnen 14 dagen na afronding van de opdracht, aan Mardoe te melden. Ontvangt de klant bericht van de Belastingdienst of een andere dergelijke instantie, is de klant verplicht de klacht binnen 8 dagen na dagtekening van het schrijven van de Belastingdienst of de andere instantie aan Mardoe te melden. Mardoe streeft ernaar de klacht binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren.
6.4. De klant is verplicht Mardoe een redelijk termijn te geven om het de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Mardoe van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.
6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die Mardoe nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is Mardoe niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.
6.7. Als Mardoe inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Mardoe is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht, nu de klant altijd een zakelijke opdrachtgever is.
6.9. Het is de klant niet toegestaan wijzigingen aan te brengen binnen de gemaakte koppelingen, software en de ingevoerde administratie en aangiften zonder voorafgaand overleg met Mardoe. Indien de klant toch zelf, en zonder voorafgaand overleg met Mardoe, wijzigingen aanbrengt is zij niet verantwoordelijk voor de gevolgen hiervan.
6.10. Indien de klant niet-tijdig de gegevens en/of materialen betreffende de Belastingaangifte aan Mardoe aanlevert, en de btw aangifte daardoor niet tijdig ingediend kan worden, is Mardoe nimmer aansprakelijk voor de eventuele (financiële) gevolgen.
6.11. De klant is de eindverantwoordelijke voor de juistheid en de controle van de gegevens binnen de door Mardoe geleverde diensten en opgestelde aangiften. Mardoe biedt de uitgevoerde werkzaamheden aan de klant aan ter controle alvorens de opdracht definitief wordt afgerond. Na akkoord van de klant met betrekking tot deze werkzaamheden, is Mardoe niet verantwoordelijk voor fouten en/of onjuistheden.
6.12. In aanvulling op artikel 6.11 is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig indienen van Belastingaangiften.

ARTIKEL 7. LEVERING EN LEVERTIJD
7.1. De door Mardoe leveringstermijn verschilt per opdracht en wordt in overleg met de klant vastgesteld. De levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen.
7.2. De klant moet de benodigde gegevens en/of materialen zoals genoemd in artikel 5.4 en eventuele aanvullende gegevens om een juiste uitvoering van de werkzaamheden mogelijk te maken, binnen 3 dagen voor aanvang van de werkzaamheden aan Mardoe aanleveren.
7.3. Genoemde termijnen zijn altijd richtlijnen, deze termijn is nooit definitief. Als de termijn wordt overschreden, betekent dit niet automatisch dat Mardoe in gebreke is.
7.4. Als de levertermijn met meer dan 30 dagen wordt overschreden, kan de klant de overeenkomst alleen ontbinden als Mardoe na een gedetailleerde schriftelijke ingebrekestelling niet binnen een redelijke termijn de levering alsnog uitvoert en de verplichtingen niet nakomt.
7.5. De klant is verplicht datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Mardoe mogelijk te maken. Hieronder wordt onder andere verstaan het leveren van de gegevens en/of materialen zoals genoemd in artikel 7.2.
7.6. Als door toedoen van Mardoe de levering vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Mardoe dit zo snel mogelijk schriftelijk, maar altijd binnen 24 uur, aan de klant meedelen.
7.7. Aan de leveringsplicht van Mardoe zal, zonder tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Mardoe geleverde diensten en/of producten een keer aan de klant zijn aangeboden.

ARTIKEL 8. BETALING
8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.
8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
8.3. Bestellingen via de website worden direct online afgerekend, de digitale producten worden na volledige betaling direct geleverd.
8.4. Mardoe biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is Mardoe bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot een volgende betaling is gedaan.
8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan Mardoe besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Mardoe.
8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- bedragen.
8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van Mardoe onmiddellijk opeisbaar.
8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Mardoe het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.10. Alle door Mardoe geleverde producten en/of diensten blijven eigendom van Mardoe totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Mardoe zijn betaald.
8.11. De klant kan bezwaren tegen de door Mardoe verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Mardoe kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Mardoe een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM
9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij Mardoe tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te veelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door Mardoe ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van Mardoe tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.3. Mardoe is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Mardoe wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Mardoe vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.
9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Mardoe recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Mardoe gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING
10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.
10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Mardoe de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:
• surseance van betaling aan de klant is verleend;
• het faillissement van de klant is uitgesproken;
• het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en terugkerende betalingsproblemen;
• de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
• de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
• de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
• de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Mardoe negeert;
• er voor Mardoe aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat Mardoe zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.

10.5. Mardoe zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
10.6. Als Mardoe op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Mardoe vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID
11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen van de door Mardoe tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden.
11.2. Indien Mardoe toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is in ieder geval altijd beperkt tot maximaal het bedrag wat de verzekeraar in het betreffende geval aan Mardoe uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.
11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Mardoe heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Mardoe een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Mardoe niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geld het vereiste van een ingebrekstelling niet.
11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is Mardoe alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
11.5. Mardoe is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Mardoe of wanneer Mardoe is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.6. Mardoe is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 en 7.2 bij het uitvoeren van de werkzaamheden.
11.7. De klant vrijwaart Mardoe tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Mardoe in het kader van de overeenkomst heeft verricht.

ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT
12.1. Mardoe is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel
12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
12.3. Mardoe is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Mardoe geen invloed op kan uitoefenen. Mardoe kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Mardoe een overeenkomst is aangegaan.
12.4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.

ARTIKEL 13. BIJZONDERE BEPALINGEN ABONNEMENTEN EN STRIPPENKAARTEN Mardoe
Abonnementen
13.1. Mardoe biedt een abonnement voor een vast tarief per maand aan. De klant kan een abonnement aanvragen en afsluiten via de e-mail.
13.2 Het abonnement heeft een minimale looptijd van 6 maanden waarbij er maandelijks vooruit gefactureerd wordt, tenzij anders aangegeven. Vervolgens kan er tegen het einde van de abonnementsperiode worden opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.
13.3. Het abonnement wordt automatisch verlengd met de periode waarover het abonnement in eerste instantie is afgesloten, tenzij er tijdig wordt opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn.
13.4. Bij gedeeltelijke afname of tussentijdse beëindiging door de klant vindt geen restitutie van de factuur plaats. Bij tussentijdse ontbinding van een abonnement blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van de volledige overeengekomen bedragen betreffende het abonnement.
13.5. Mardoe houdt een urenregistratie bij. Indien de klant meer uren wenst af te nemen dan opgenomen is in het abonnement, worden deze uren in rekening gebracht op basis van nacalculatie en aan de hand van het op dat moment geldende uurtarief van Mardoe.
13.6. Niet-gebruikte uren kunnen niet meegenomen worden naar de volgende maand.
13.7. De eerste maand van het eerste abonnement betreft een proefperiode. Binnen deze periode kunnen beide partijen, zonder opgaaf van redenen, de werkzaamheden direct beëindigen zonder dat de minimale looptijd en/of het opzegtermijn in acht genomen moet worden.
13.8. Aan het einde van de looptijd zullen partijen de samenwerking evalueren.

Strippenkaarten
13.9. Mardoe biedt verschillende strippenkaarten aan. De klant kan de strippenkaarten via de e-mail aanvragen.
13.10. De strippenkaart kan voor 5, 10 of 15 uur worden afgenomen. Mardoe houdt vervolgens een urenregistratie bij. De klant kan Mardoe te allen tijde verzoeken om de urenregistratie aan de klant te overleggen. Indien de stippenkaart op dreigt te raken, zal Mardoe contact opnemen met de klant.
13.11. De strippen op de strippenkaart gaan per 60 minuten.
13.12. De strippenkaart is 3 maanden geldig, tenzij anders overeengekomen.
13.13. Restitutie van de openstaande strippen is niet mogelijk.

Trajecten
13.14. Mardoe biedt een traject aan voor een vast tarief. Dit kan in een keer of in termijnen betaald worden.
13.15 Het traject heeft een looptijd van 3, 6 of 12 maanden.
13.16. Bij gedeeltelijke afname of tussentijdse beëindiging door de klant vindt geen restitutie van de factuur plaats. Bij tussentijdse ontbinding van een abonnement blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van de volledige overeengekomen bedragen betreffende het abonnement.
13.17. Aan het einde van de looptijd zullen partijen de samenwerking evalueren.

ARTIKEL 14. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT
14.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Mardoe deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
14.2. Mardoe spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of
tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
14.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
14.4. Indien Mardoe in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
14.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worde overgedragen als Mardoe daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
14.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
14.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.
14.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Mardoe is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

versie: januari 2025
Deze voorwaarden zijn beschermd door het wettelijke auteursrecht.
Bij constatering van onrechtmatig gebruik zal een schadevergoeding van
€1.000,- in rekening worden gebracht.